VÄLKOMMEN

torsdag 1 oktober 2009

Att bli bekräftad - livsavgörande?


Malmborgs på Mobilia en fredag i september 2009

Att
bli bekräftad tror jag är bland den viktigaste ingrediensen för att må bra, hålla sig frisk både till kropp och själ.

Här framför delikatessdisken händer det grejer fick jag lära mig. Förresten, visst ser det kul ut att alla har röda jackor?

Nåväl, en av dessa damer som jag pratade med när vi stod i kön är 83 år. Vi började prata lite om allt möjligt, ja även hon bakom disken var med för hon kände bägge dessa damerna och tilltalade dem med förnamn. Vilken härlig "mötesplats"!

Vi kom in på ämnet ålder och det kändes att bli gammal. Jag är 83 år sa hon men känner mig som en ungdom på insidan. Lev en dag i taget var hennes råd och frågade hur gammal jag är. Herregud du har ju mer än 30 år innan du är där jag är nu.
Om jag har känt för 1 sekund (vilket jag har) en rädsla av att bli gammal så är den som bortblåst nu kan jag säga. Vi önskade varandra trevlig helg och sa - " vi ses nästa fredag".

ps.
jag hade också min röda jacka på - herreegud så konstigt......

Inga kommentarer: