VÄLKOMMEN

tisdag 22 september 2009

10 - Att uppgradera minnet?

minnen på foto - jag och Alexandra ute med Sylvester sommaren 2009

Att
uppgradera minnet, går det?

På min stavrunda nyss fylldes hela min kropp av något. Svårt att sätta ord på. Det känns som om jag är "full" - av minnen. Att det inte finns mer plats - så nu måste mycket ut på en gång för att göra plats för det nya. Min hårddisk känns överhettad - minnena liksom svämmar över!

Mitt hjärta fylls av starka känslor. Jag har gråten i halsgropen. Gråten som inte velat komma ut riktigt, den som funnits där, länge.
Jag har ont i hela kroppen och mår illa.

Nu måste jag ju analysera tänker jag - vad kan det här bero på? Har jag ont i "själen"? Nu när jag tänker efter så har det legat och pyrt ett bra tag.

Vad är det som händer undrar jag? Näh, nu struntar jag i att analysera, det har jag gjort hela mitt liv - nästan i alla fall.

Jag kan bara konstatera att det händer och att det är hur jobbigt som helst. Så nu ska jag ta till min metod - Carpe Diem!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Så är det nog när man "rotar" i det förflutna och helt plötsligt kommer ihåg saker som man trodde man glömt...