VÄLKOMMEN

onsdag 23 september 2009

11 - Alla har en "röst"

skål för mig och min "röst" - när är jag också "konstnär"




Att
skriva har jag alltid gjort i olika former.
Du som läser min blog vet att "min karriär" startade i tonåren med dagböckerna.

Trots att jag inte har så mycket jante i mig så brottas jag ändå med detta, kan jag, ska jag?

Nu har jag ju i alla fall sedan flera månader bestämt mig och då kan jag tycka att det borde vara klart! Inte alls! Jag är alltid mest sträng och kritisk mot mig själv.

Så nu gäller det att gå på min egen inre kraft och tro på mig själv.

Och när jag gör det så får jag det bekräftat - gång på gång.

På ett möte idag, jag sitter med i en styrelse, träffade jag en ny bekantskap , en journalist som snart ska releasa sin bok nummer två.

Hon säger ungefär så här, " du som människa har ett sätt att tala på , du gestikulerar på ett sätt som är personligt så har du också eget sätt att skriva på - alla har en egen röst,
använd den".

TACK säger jag - jag har det så bra, jag får alltid det jag behöver när jag behöver det.
Nu tänker jag sälla mig till skaran av "konstnärer" i min familj. Konstnärer som allmänt känt ifrågasätter sig själv oavbrutet.

Jo, det känns ok.

Carpe Diem!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Mmmm du är klok som få...