VÄLKOMMEN

söndag 16 augusti 2009

Att utmana mig själv - jag "slår ett slag för golfen"



en dag i augusti på Bokskogens golfklubb, NB, gissa vilket hål?


Att
spela golf är bra mental träning för mig och för att få träna på mitt tålamod - som jag inte riktigt har med mig alltid.

Tänk då att jag kan gå ute även i regn och fokusera på en boll - i 4 timmar. Ibland går det bra ibland mindre bra och då gäller det att fokusera, vara positiv och och lämna ett dåligt slag bakom sig - gjort är gjort.

Medspelarna kan vara ett kapitel för sig - har jag tur är mina medspelare både trevliga och rutinerade - ja det gäller ju 4 timmar! Golf är för min del en sport där jag vill kunna förbättra mig och tävla en del och för andra en skogspromenad eller en rent social "grej" - i 4 timmar!

Oftast spelar man i en fyrboll och även om man inte känner varandra är man skyldig att hålla reda på varandras bollar - i 4 timmar!

Varför gör jag då allt detta som i den oinvigdes ögon kan låta så vansinnigt?
Jo, "payoffen" är så gigantisk. Det är totalt avkopplande, jag tänker inte på något annat än att bara vara där! Att fokusera på min boll och njuta av naturen - kolla in den helt underbara regnbågen som kom fram efter regnet, den hade jag missat om jag suttit hemma.

Carpe Diem!

Inga kommentarer: