VÄLKOMMEN

tisdag 18 augusti 2009

att ligga steget före andra





hemma i mitt kök - mina stavar ligger och vilar efter morgonens promenad




Att

hålla fast vid en vana och att "ligga steget före andra".



Jag har gått stavgång nu i över 8 år och har fortfarande inte tröttnat. Det har blivit en vana med större "payoff" än jag kunde ana.
Ungefär tre gånger i veckan går jag upp som zombie ungefär klockan 06.30, tar på mig min "träningsoutfit", och går ut i Pildammsparken. Tack Sven och Britt-Mari för introduktionen, ja ja jag vet att ni går redan vid 05.30?

Det tar ungefär 1o minuter innan jag vaknar och då vaknar jag till med ett ryck! Jag får liksom en kick på något sätt. När mina vänner säger, "hur orkar du" så brukar jag brukar beskriva det som att "jag vänder mitt mående". Det har blivit som en sorts meditation för mig. Så efter en stund tar jag längre och snabbare steg och kommer sen hem igen efter 40 minuter som en ny människa.



Det är en sån härlig känsla att vara ute så tidigt, "att ligga steget före andra", det är en bonus. Det är ganska tyst vid den här tiden också , jag möter kanske en och annan joggare.


Stavar finns att köpa i nästa alla sportaffärer, jag har haft samma 8 år jag har bara bytt dubbarna.



Carpe Diem!

Inga kommentarer: