VÄLKOMMEN

torsdag 21 maj 2015

Live från Azorerna och huvudstaden

- Vi börjar med Stockholm, säger Wivan från Skype som är ledare för dagens möte och just nu befinner sig på Azorerna.
I Stockholm finns Charlotte och i Malmö på Medeon i ett konferensrum sitter jag själv, Alexandra och Helena.

Vi är en grupp på fem som möts var tredje vecka och arbetar efter ett koncept - Master Mind. Enkelt beskrivit så är vi varandras mastermindhjärnor.
Mötet är på mellan två till två och en halv timme och leds av en av oss samt efter en tydlig agenda. Syftet med mötet är att vi ska hjälpa varandra på flera plan.

Den som är ledaren för mötet står för agendan som då kan se lite olika ut från gång till gång. I dag hade vi i uppgift att ge varandra tips på inspiration och att berätta om några av de mest utmärkande egenskaperna hos varandra. Jag spelade in mitt via memot i min iPhone. Jag ska lyssna på det ännu en gång lite senare.

Utmärkande för oss i gruppen, som jag ser det, är att vi inte bara pratar om vad jag vill göra utan att jag också gör!
Vi har setts nu under snart två år och wow vilken utveckling var och en av oss har gjort. En stor del har varit möjligt tack vare det stöd och den input vi ger varandra.

Vill du veta mer om hur du startar en grupp, ta kontakt med mig så ska hjälpa dig. Vi har döpt vår grupp till #Motframtiden
Konceptet kommer från Napoleon Hill, läs mer här: Napoleon Hill Foundation



Alexandras goda rawfoodbollar
Vill du följa Wivan och Anders på deras resor ut i världen? Läs deras blogg Live Fully today

GÖR en bra dag!

Inga kommentarer: