VÄLKOMMEN

söndag 15 mars 2015

Planerade möten och spontanmöten


Ett par dagar i Stockholm gav mig nya ingångar.
På avslutningskonferensen - Ambassadör för kvinnors företagande
Ida Asp, en av talarna på konferensen, från Mid Sweden Science Park, pratar med oss från Medeon Science Park i Malmö. På bilden Gunilla Radu




En heldag med 400 andra Ambassadörer från hela landet och efter mingel gjorde att jag när kvällen kom var ganska trött.
Trött men även tacksam över de nya kontakterna jag fått - nätverk för storverk.

Mitt ena spontantoppmöte under dagen var när jag lyckades få fem minuter med Charlotte Brogren, vd för Vinnova. Vi pratade om utmaningarna i att vara samhällsentreprenör.
Morgonpowerwalk i Stockholm city längs Kungsholmen
Stefan Lundell och jag

Mitt andra spontantoppmöte.

Även spontanmöten kan vara framgångsrika. Jag har länge lyssnat på Stefan Lundell och Olle Aronsson i Dagens Industris podd, digitalpodden.
Nu har de själva startat upp sin egen nyhetssajt, Breakit.se

Jag är själv oerhört nyfiken och intresserad av vad som händer inom techindustrin och det är just det de bevakar och de säger så här;

-Breakits mål är att företagets nyhetssajt, podcast och andra produkter ska fungera som en sorts “kyrka mitt i byn” för den svenska techindustrin - en självklar digital mötesplats.

Kom gärna och hälsa på i våra nya lokaler, vi finns på Regeringsgatan, sa de i en av sina första podcast.
Jag var ute och strosade på stan, köpte blommor till ett middagsmöte lite senare på eftermiddagen.
Vid övergångsstället i korsningen Kungsgatan och Regeringsgatan hajar jag till. Regeringsgatan, ja just det!
 Jag hittade rätt nummer på gatan men ingen namnskylt. Jag stod och väntade och strax kom det två killar som skulle in i porten. De kände till Breakit och jag blev guidad hela vägen.

Blommorna, ja de hade jag ju köpt till middagsbjudningen men när jag lämnade Stefan gick jag ut och köpte nya.
När jag presenterade mig för Stefan Lundell var han först lite frågande men sen sa han, ja just det Cancerkompisar på twitter...
Mitt sista möte innan hemresan mot Malmö var i utkanten av Stockholm hemma hos en av Cancerkompisars Ambassadörer, Carolina.
Vi hade bara träffats via nätet och pratat på telefon men inte träffats tidigare men det tog bara några minuter så började vi dela med oss av varandras anhörighistorier.

Det blev trevliga och givande timmar med både god mat och många härligt spontana frågor från hennes 5-årige son. Vilken underbar kille! I tunnelbanan hem tänkte jag, undrar hur mycket han minns av sin pappa. Han var bara 2, 5 år när pappan dog av cancer.

Vi på Cancerkompisar är så tacksamma över att vi har Ambassadörer över hela landet som är med och berättar att vi finns.
TACK Carolina!

GÖR en bra dag!

Inga kommentarer: