VÄLKOMMEN

onsdag 25 mars 2015

Årets utmaning

Alexandra och jag, det var här allt började.
FOTO: Andre de Loistad
Förbereder mig för styrelsemötet Cancerkompisar idag.
Ett av årets viktiga möten!

För drygt två år sedan grundades organisationen Cancerkompisar vid köksbordet med idén om att anhöriga, precis som jag själv, skulle få en kompis, en egen cancerkompis.

Sedan dess har det rullat på.
Jag har sprungit med och inte stannat upp förrän egentligen nu.

Idag har vi  tusentals följare i våra sociala kanaler. Gruppen anhörig till cancer, de som går bredvid den sjuke, lever oftast parallella liv och många mår inte så bra.

Jag hoppas och önskar att alla som känner att de behöver en egen cancerkompis ska hitta till Cancerkompisar.se. Sajten är öppen dygnet runt året om. 

Till utmaningen!
För att detta ska vara möjligt behövs finansiering. 
Detta blir temat för dagens styrelsemöte.

Men hur ska vi få omvärlden att förstå hur stor gruppen anhöriga är?
Det är en utmaning och när vi väl kan bocka av det så kommer finansieringen att lösas, det är jag helt säker på!

Tips?
Tankar?
Ideer?

GÖR en bra dag!

Inga kommentarer: