VÄLKOMMEN

lördag 7 juni 2014

Facebookfest IRL

Kl. 9.50

Från vänster: Pia, Anders och Carin (värdinnan)

En vecka går fort och tiden går bara fortare och fortare känns det som.

I går träffade jag två gamla kollegor från mitt tidigare yrkesliv och vi kunde påminna varandra om att det var över 30 år sedan vi lärde känna varandra.



Bengt träffade jag i går igen på den årliga 6 juni-golftävlingen då vi är med i samma klubb. Vi brukar hinna prata en stund med varandra varje år.
På kvällen var jag bjuden på trädgårdsfest hos Carin som jag lärde känns via jobbet också för 30 år sedan men vi har inte setts sedan dess, det trodde vi i alla fall.

Jag får tacka mina kära vänner Pia och Anders som efter golftävlingen messade mig otaliga gånger om hur dags tåget gick till Svedala, att de hade grillmat med till mig och om adressen.

Jag är så glad att jag åkte iväg inte minst med tanke på tipspromenaden som jag, Anders och Pia vann.


Varför Facebookfest?
Jo, Carin och några av hennes vänner satt en kväll och pratade och tyckte att det skulle vara kul att ses mer IRL i stället för bara på Facebook så med det sagt bjöd hon sina vänner från facebook.

Hon och jag hade nog aldrig sprungit på varandra igen då vi bägge både bor och lever i olika världar.

Alexandra, kära dotter, om du läser detta så ska jag hälsa till dig från Åsa på teckenpärlor, hon var också där.

GÖR en bra dag!
Pia, Carin och jag, vi har alla namnlappar med facebookdesign

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: