VÄLKOMMEN

torsdag 29 maj 2014

En kompisröst

Kl. 9.05

"Hur orkar du"?
Den frågan får jag höra lite då och då.

Hur orkar jag, hur orkar vi, alla dagar i veckan måndag som lördag. Men vi gör inte "jobbet" själva utan cancerkompisarna hjälper varandra.

Vågar jag berätta hur jag mår känner någon annan igen sig och berättar och bjuder tillbaka ibland med en "kram", man ritar ett hjärta eller berättar något liknande om sin cancerresa som anhörig. Det är verkligen vinna-vinna.

Vi som finns bakom Cancerkompisar får stöd av coachen Rasmus Carlsson, Klarsikt, för att klara rollen som professionell medmänniska.
Jag har känt Rasmus under många år och har själv blivit coachad av honom och han har bidragit till att jag vågat ta avgörande kliv och beslut i mitt eget liv.
Rasmus är själv anhörig till cancerdrabbad och stöttar oss helt pro bono vilket vi är enormt tacksamma för.

Vår roll i Cancerkompisar är att bygga upp det stöd som idag saknas och det gör vi på flera sätt. Just nu planerar vi programmet inför vårt första möte med våra blivande cancerkompisambassadörer som kommer att bli nyckelpersoner i nätverket Cancerkompisar.


En cancerkompis berättar:

"Eftersom mycket av det som är svårt och tungt i livet är nästintill tabubelagt i vårt vardagsliv kan man bara vara väldigt glad över att leva i en tid där internet fungerar. På cancerkompisar är inget tabubelagt. Det finns plats för alla. Vare sig du är en anhörig som lever i en cancerrresa just nu eller om du har en erfarenhet som är flera år gammal...".


Det är lätt att orka!


GÖR en bra dag!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: