VÄLKOMMEN

fredag 28 mars 2014

Ödmjuk

Kl. 10.00

Nu när vi på Cancerkompisar fått ekonomiskt stöd kan vi fokusera på att bygga det stöd för anhöriga till cancerdrabbade som idag saknas.

Samtidigt måste vi bygga en effektiv organisation med rätt kompetens. För att inte uppfinna allt själva tar vi lärdom av hur andra har gjort. Jag har haft två dagar med givande möten i Stockholm.

Både Sanna Wärn, strateg, på Cancerfonden och Helene Benno, generalsekretare, på MIN STORA DAG  tog emot mig från Cancerkompisar med öppna armar. MIN STORA DAG arbetar med att uppfylla sjuka barns drömmar, helt magiskt.
Visst borde "organisationer" samverka mer och ta lärdom av varandra. Det var både jag och Hélène helt överens om.
Jag fick med mig en mängd goda råd, ny kunskap och framför allt nya kontakter.

Samtidigt som jag känner mig upprymd och tacksam är jag ödmjuk inför den stora uppgift som vi står inför på Cancerkompisar. Förväntningar byggs upp, med all rätt, och därför behöver vi organisera oss på rätt sätt.

Du som privatperson eller som representant för ett företag och vill vara med på vår resa.
Tveka inte, ta kontakt med mig, inga-lill.lellky@cancerkompisar.se. Vill du veta mer om verksamheten finns vi på nätet, HÄR.

GÖR en bra fredag!

Hèléne Benno och jag på kontoret i Stockholm

Jag och Sanna Wärn, strateg, Cancerfonden 
Annie Lööf, Näringsminister, och jag på Ambassadörsträffen i Stockholm
Tre ambassadörer bland 400 andra
från vänster: Jeanette Bohman, driver och äger Skivarps Gästgivaregård, Karin Adelsköld och jag
Annie Lööf på scen om #kvinftg och #GRLeadship. Ambassadörsprogrammet i Sverige har nu spridit sig till 21 andra länder. Vi äger!
Sorgligt egentligen att det ska behövas. Företagare i Sverige: 30% kvinnor och 70% män
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: