VÄLKOMMEN

fredag 21 mars 2014

Hemliga gästen

Kl. 11.58

Så här glada och pigga är jag och Staffan Taylor från FORZA klockan 07.00 en fredag morgon. Ett mycket bra arrangerat mingel!

Det är guld värt att bli inbjuden och få berätta om Cancerkompisar och om hur allt började.

I morse var jag Hemlig gäst och en av talarna på Marknadsföreningen i Helsingborg frukostmöte på temat "internationella Sverige och var är cancervården på väg" tillsammans med Mef Nilbert från RCC Syd.

Det kändes så gott att kunna berätta för publiken att Cancerkompisars samverkanspartner är RCC Syd, Regionalt cancercentrum syd, i det projekt som beviljats stöd från Region Skåne och sociala investeringsfond. Med samlade krafter och kompetens får vi förutsättningar att tillsammans bygga upp det stöd som idag saknas och som anhöriga behöver.

Det var så många som ville prata med mig efteråt. En hade något att berätta om sin egen erfarenhet, en annan ville hjälpa till, en annan ville boka in mig och en ville skriva vår bok. TACKSAMHET!

En lyckad förmiddag så nu tar jag ledigt för helgen och går hem till mamsen en stund.

GÖR en bra dag!


Mef Nilbert
Jag berättar om det stöd, tröst och hopp som anhörig till cancerdrabbad behöver

Över 150 personer i publiken på Dunkers i Helsingborg

Morgonen avslutades med härlig musik 

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

3 kommentarer:

Daniella Ibis sa...

Du är grym IL och jag är så glad för din skull! <3

Daniella Ibis sa...

Du är grym IL och jag är så glad för din skull! <3

Jag sticker upp huvudet sa...

TACK gulliga du!!!