VÄLKOMMEN

lördag 29 mars 2014

En framgång ur en motgång?

Kl. 16.00

Som en av 800 kvinnor i Sverige är jag utsedd att var en förebild för att kvinnor ska bli inspirerade till att starta företag. Mitt uppdrag löper över två år, 2013-2014 under programmet Främja Kvinnors Företagande. Vi har en egen intern webbplats där vi kan blogga och dela med oss av våra erfarenheter. Nyligen skrev jag några rader om resan från företagare till ett annat sorts företagande, samhällsentreprenörens.

GÖR en bra lördagskväll!

Du kan läsa hela blogginlägget nedan:

17 mars kl 20:55 av Inga-Lill Lellky 77 visningar

När jag blev utsedd till ambassadör i fjol tog jag uppdrag som projektledare i mitt eget företag Giraffa AB samtidigt som jag grundade nätverket för anhöriga, Cancerkompisar.

Cancerskompisar kallas av andra för en social innovation. Cancerkompisar är en förmedlingstjänst på nätet för anhöriga till cancerdrabbad. Du anmäler dig till oss och vi förmedlar kontakt med någon som är i samma situation. Tjänsten är gratis för alla från 13 år och uppåt.

När jag och mina medgrundare (mina barn) bildade föreningen febr 2013 hade vi ingen aning om det uppdämda behov av stöd som fanns. Under året har vi matchat samman över 300 pers, driver samtalgrupper på nätet och samtalat med över 1 000 personer över hela landet.

Den 28/2 2014 fick vi beviljat medel från socilala investeringsfonden, R Skåne, på 1,7 miljoner för ett 2-årsprojekt.

Jag kan ännu inte fatta att min man som dog i cancer skulle innebära att jag/vi nu kommer att kunna hjälpa så många. Bakgrunden finns HÄR.

De medel vi fått betyder att vi själva kan dlevis arbeta avlönat i projektet. Vi ska nu kartlägga barn och ungas behov av stöd och bygga en skräddarsydd community.

Jag är nu projektledare för Cancerkompisar, en social innovation som föddes ur en motgång.

Här finns vi - www.cancerkompisar.se

TACK för att du läste mitt inlägg. Vill du komma i kontakt med mig finns jag här: inga-lill.lellky@cancerkompisar.se, 0725-60 40 64

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: