VÄLKOMMEN

måndag 31 mars 2014

Äkta omtanke

Kl. 8.30

Jag väljer med omsorg vilka nätverk jag vill delta i och lägga min tid på. Rapidus är ett av dem som jag uppskattar av flera anledningar. En av dem är Rolf Hedman.

Vi två möts vid nästan varje Rapidusarrangemang och när vi hälsar på varandra säger han alltid något positivt om mig samtidigt jag får en stor kram.

Vi brukar ofta sitta tillsammans för både han och jag vill sitta på första raden och senast hamnade vi även vid samma bord efteråt.

Jag pratade, som alltid, om Cancerkompisar, och om de utmaningar vi står inför under 2014 och då säger Rolf "jag har en bok som jag ska skicka till dig som jag tror du kan ha nytta av". Två dagar senare kommer det ett paket i min brevlåda.

Han hade helt rätt. Den är exakt det jag behöver just nu. Helt rätt med tanke på det som vi på Cancerkompisar står inför.

Tack Rolf, du är en härlig person som är äkta och du bryr dig om andra, på riktigt! Vill du veta mer om Rolf? Rolf Hedman Mentor.

Nu kör jag till Kristianstad för ett möte med en person jag inte träffat tidigare och vem vet vad som kan hända?!

GÖR en bra dag!
BOKEN: Johan Wendt "Den dummaste jävla idé jag någonsin hört".

Carpe Diem!

Inga kommentarer: