VÄLKOMMEN

måndag 10 februari 2014

#afk - i soffan

Kl. 15.44

Varje måndag har vi, jag och Alexandra, fysiska möten i nätverket Cancerkompisar. Vi möts, sitter mittemot varandra, framför varsin dator och arbetar under flera timmar.

Men idag gjorde vi annorlunda.
Alexandra hade sovit hos pojkvän i Lund över natten, hon kom direkt därifrån, utan sin dator. Först blev vi lite handfallna och visste inte hur vi skulle kunna arbeta.

Vi började med att gå igenom dagordningen inför mötet och kunde bocka av några av de mindre punkter innan vi tog tag i på dagens prioriterade uppgift.
Att söka medel från olika fonder.

Hon lånade min dator, började skriva och formulera ansökan, och jag tog fram räkneapparaten och började att räkna på budgeten.

Efter någon timme blev det min tur att ta över datorn för att fila på texten och Alexandra gick igenom budgeten.

Vi blev lite osäkra på några av kostnaderna och behövde söka på nätet efter leverantörer. Men vi hade bara en dator och den behövde jag.
En liten suck och Alexandra la sig i soffan. Efter ett par minuter hade hon surfat upp några leverantörer via sin iPhone och kunde skicka iväg några förfrågningar En halvtimme senare hade vi en offert och ansökan var klar.

Nästan som ett #afk-möte (away from keybord) eller i alla fall ett halvt.

GÖR en bra eftermiddag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: