VÄLKOMMEN

fredag 3 januari 2014

Konstellation - del 2

Kl. 12.01

Jag har haft en annorlunda konstellation under 2013. Det här blogginlägget är del 2 kring mina funderingar kring de olika sammanhang, kombinationer eller grupperingar, jag rör mig i såväl privat som yrkesmässigt.

Under 2013 startade vi en #social innovation, Cancerkompisar.se.
Vi, det är jag och mina barn men främst har jag under året arbetat med Alexandra.

Nätverket för Cancerkompisar är en förmedlingstjänst, på nätet, för dig som är anhörig till cancerdrabbad.
Vi är många.
Man räknar lite olika men cirka 1.2 miljoner finns i Sverige. Den anhörige behöver också stöd när familjen får ett cancerbesked. Vi tror att en cancerkompis är ett sätt. Att få någon att prata med som är i samma situation som du, en likasinnad.

Det har varit en resa från idé till vad Cancerkompisar är idag. Varje vecka har vi haft möten. Planeringsmöten och strategiprat. Jag och Alexandra är två personer som kompletterar varandra. Vill du veta mer om henne så titta in här: Lellky DESIGN.

Hon har ägnat ett helt år till Cancerkompisar, varje dag, och hon är den som byggt och designat allt!
Hon besitter dessutom ett stort tålamod för att arbeta med mig är inte helt enkelt alla gånger.
Det har varit, och är, en fantastisk upplevelse att få arbeta så nära tillsammans som mamma och dotter.
Jag som arbetat som ledare i alla år och det är inte så vanligt, tyvärr, att alla 100 procent ärligt säger sin mening.
Men det har du gjort Alexandra.
Ett flertal gånger!
Jag har inte alltid kunna ta emot det för det har känts i magen men jag har lärt mig under året. Din ärlighet och öppenhet är något jag tar med mig in på 2014 för egen del.

Jag känner mig så tacksam och slutar här nu...kan säga så mycket mer men... TACK kära Alexandra.

GÖR en bra dag!

Jag och Alexandra.
FOTO: Thomas Niklasson

Jag och Mef Nilbert, chef för RCC Syd och professor i onkologi.
Vi kommer att samverka under 2014 kring gruppen anhöriga till cancerdrabbad

Synonymer.se säger: konstellation =gruppering, kombination m fl.

# Läs om social innovation här på Mötesplats Social Innovation

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: