VÄLKOMMEN

torsdag 2 januari 2014

Konstellation - del 1

Kl. 10.00

Ett par dagar in på det nya året och jag är fortfarande kvar i zommautfasen, som Helena Roth skrev om på sin blogg någonstans, och i den här fasen försöker jag att vara kvar i tänkandet.
Inte agera och INTE skriva några post-it-lappar, ännu. Bloggandet är mitt enda komihåg tills vidare.

I dag funderar jag över konstellationer.
Jag reflekterade över att jag ofta söker mig till sammanhang där det finns mångfald. Personer som inte är som jag. Som att t ex att kunna umgås med personer med stor åldersskillnad och ändå kunna känna samhörighet och ha ett utbyte.

Tack Winnie och Pauline att ni finns i mitt liv, är det 10 år snart, och att vi har förmågan att se till varandras insida.
Vi började träffas i samma veva som Sex and The City började gå på TV här i Sverige.
Vi representerar tre decennier 40,50 och 60 men kallas oss för 3G (generationer) för att det bara blev så. När vi ses pratar vi om det mesta och vågar även vara öppna tillsammans i pratet kring relationer, män och sex.

Jag känner mig mig tacksam över de olika sammanhang jag får finnas med i.

Synonymer.se säger: konstellation =gruppering, kombination m fl.

P.s i morgon kommer del 2.

GÖR en bra dag!

Konstellation - del 1 PaulinE och Winnie

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: