VÄLKOMMEN

tisdag 10 december 2013

En cancerkväll med Rapidus

Kl. 21.50

Har tänkt flera dagar på att jag inte bloggat riktigt med eftertanke på ett tag men det har varit så mycket som har hänt den senaste tiden. Som t ex i morse blev vi på Cancerkompisar utsedda av SDS läsare tillsammans med Zlatan och några andra till Skånska Snillen. Listan på "Snillena finns på alla plan" HÄR.

Jag har bara inte kunnat hitta tillräckligt med kraft för att stanna upp och tänka efter för det känns som om allt har gått i ett.

Rapidus  ett nätverk där jag är medlem i mitt Giraffa AB bjuder alltid på
kvalitétsmöten med olika tema och idag handlade det om cancer.

Inbjudna var Tv-profilen Katarina Hultling och Malmö-företagaren Mathias Bönnemark som berättade om sin kamp efter cancerbeskedet. För några minuter förflyttade jag mig tillbaka i tiden och mindes hur det var när min Björn var sjuk. Den känslan kommer nog aldrig att lämna kroppen riktigt.

Vi fick höra hur dom tog sig igenom sin cancerresa och kom tillbaka, starkare och klokare än någonsin. Jan Wifstrand förde dialogen och som alltid vill han överraska och och få med oss i publiken.

Mitt under samtalet presenterade Jan några av oss från publiken och jag som representant för Cancerkompisar fick resa mig upp för presentation.

Det hände mera!
Tina Kaikkonen, Cancerkompisars rådgivare från Tillväxt Malmö, kopplade samman mig med Daniel Gadd från Deloitte, en sponsor kanske, som jag ska boka möte med.
En väl värd investerad em/kväll med nya kontakter.

Sov gott och GÖR en bra natt!

Daniella Ibis hälsar oss välkomna till Rapidus
Jan Wifstrand presenterar kvällens talare
Katarina Hultling berättar sin cancerresa och hur hon bestämde sig för att göra "cancerresan" till ett jobb och hur hon ville bli den bästa cancerpatienten
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: