VÄLKOMMEN

tisdag 29 oktober 2013

Så många

Kl. 11.30

Det var magiskt att se.
I princip alla i publiken, som var på TV-galan "Tillsammans mot cancer", reste sig upp när programledaren Tilde de Paula frågade "hur många känner någon som har cancer"?

Tänk så många anhöriga det finns!
Anhörig till cancerdrabbad som står bredvid alla de 55 000 som får cancer varje år.
Anhöriga som mår dåligt.
Det är skittufft att få cancer, jag har stått vid sidan om när min man var sjuk och det önskar jag ingen.
Jag vet också hur tufft det är att vara anhörig. Hur tufft det är att leva och stå vid sidan om en cancersjuk och känna oro, ångest och inte veta ... #fuckcancer!

STÖD Cancerkompisar, som hjälper anhöriga att få någon att prata med, någon som är i samma situation och kan ge stöd och tröst och kanske ge hopp.
GILLA Cancerkompisar på Facebook och köp en Taggis eller två.

GÖR en bra dag!
Jag har min Taggis på min cykelhjälm. Jag känner mig trygg och stöttar samtidigt Cancerkompisar. 
Om något skulle hända mig och jag inte själv kan svara kan man med sin mobiltelefon med en appen Kaywa läsa QR-koden med mina kontaktuppgifter och vem man ska kontakta.


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: