VÄLKOMMEN

torsdag 5 september 2013

Nätverksvecka pågår - nätverk för storverk

Kl. 10.50

Det här ser ut att bli en givande nätverksvecka för mig den här veckan.

Veckan började bra med frukostmöte där jag reste mig upp och ställde en fråga: läs om den här: Malmö Arena.

I morse slumpade det sig så att jag kunde "haffa" Catrin Stjernfelt Jammeh, Malmös nya ordförande i kommunfullmäktige, och lämna över mitt Cancerkompisar.se - visitkort (henne jag ställde frågan till tidigare i veckan).

Jag är medlem i Rapidus och de arrangerar verkligen proffsiga nätverksmöten. Jag träffade några Rotarykollegor, en från EON, Clas Håkansson från Nordiska Ministerrådet, Daniel Persson från Region Skåne, Anders Mellberg kommunikationsdirektör Malmö Stad och många många fler.

Jag har två olika strategier när jag nätverkar. Antingen sitter jag längst fram eller står längst bak. En av fördelarna med att stå längst bak är att när mötet är slut och folk går ut passerar dom just mig och jag kan passa på att "haffa" de jag vill byta visitkort med. "Syns man inte finns man inte" brukar min mentor och vän Gunilla säga.

GÖR en bra dag!

Jag på Rapidus, suddigt sorry men jag tog ju inte bilden
Fullsatt som vanligt, vi är många medlemmar och alla får inte plats
Proffsiga Daniella Ibis, Rapidus, hälsar välkommen
Advokatbyrån Moll Wenden, vilken miljö att få verka i
Jan Wifstrand, Rapidus, min favorit



Jag, som spanar in någon, säger inte vem


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: