VÄLKOMMEN

lördag 10 augusti 2013

Att ta bilder en konst

Kl 8.30

Jag tränar fortfarande på att ta foto med Canon Power Shot SX 1 IS som jag lånat av Alexandra.
Många, många bilder blir suddiga särskilt när jag zoomar in. Vi var på Malmö Stadsbibliotek häromdagen och lånade ett par fotoböcker till mig, de ligger fortfarande orörda på köksbordet.
Du som känner mig vet att jag inte uppskattar instruktioner eller handböcker. Jag lär mig genom att testa eller fråga. Jag älskar att fråga ut andra, om allt! Enkelt sagt jag gillar helt enkelt genvägar.

Men jag har insett att om jag vill ta bättre bilder till min blogg "Jag sticker upp huvudet" t ex, vilket jag vill, måste jag lära mig en del grunder. Så boken "Bättre bilder/Grunderna" kom fram nu på morgonen. Så tack för ditt tålamod men bättre bilder utlovas inom kort. Hoppas på att få till en date, med sonen någon dag under nästa vecka, han har lovat hjälpa mig hitta en kamera som passar mig.

GÖR en bra dag!

Glömde ta av locket, igen



En annan fotograf, jag och Malin Sölving på Rotarylunch, igår

En annan fotograf, jag och Calette Terhardt på Rotarylunch, igår

Klubbens äldsta medlem, Sten, som höll ett toppenföredrag, jag skrattade gott


William Marshall - suddigt, tja

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: