VÄLKOMMEN

lördag 27 juli 2013

Jag får vad jag behöver när det är dags

Kl. 10.30

Varje morgon letar jag på nätet efter allt möjligt som kan inspirera mig. Jag är så tacksam över att det numera är så enkelt att söka på vad som helst. I dag skrev jag bara "peppa upp någon" och kom till det här "När peppa vännen ocn när låta vara". Det här tipset la jag nyss upp som representant för Cancerkompisar.se nyss på  Facebooksidan, med samma namn, för en stund sedan.
Nu passar jag på att be dig att GILLA sidan på Facebook, vi är ett ideellt initiativ utan pengar, vi behöver många fler GILLARE för att kunna spridas hjälpa ännu fler som behöver en cancerkompis, en annan anhörig att prata med.

Det senaste inlägget på bloggen Kreativ Insikt gick rakt in i mig. Det högg riktigt till i maggropen när jag läste "hur kan du använda dina rädslor till att bli dina bundsförvanter".

Ok tänkte jag. Jag får vad jag behöver när jag är i nöd. Hur kan det vara så.
Jag har känt stor beslutsångest och sovit dåligt i flera nätter på rad. Allt om varför det besparar jag dig här men jag skrev om det i fredagens blogginlägg under Min utmaning 8.

Här kommer en bildkavalkad på arrangemang som jag deltagit och gått på, själv.

GÖR en bra dag!

Jag på Näringslivsgala, själv

Jag på Sydsvenskans Fem i tre arrangemang, själv

Jag på stan, själv

Jag tränar golf, själv

Jag reste till ambassadörutbildning i Karlskrona, själv

Jag på Rapidus-frukost, själv men fick sällskap av Rolf Hedman

Jag på release-fest med Claes och Vesna, själv

Jag på mingel på Luftkastellets näringslivsmingel och minglar runt, själv

Jag på Lady Redhaws-kväll, själv och träffade Ann Sigvant

Tja, jag kan undra vad är det jag är rädd för, egentligen? Det får mig till att tänka på det som mamma, den sanna buddhisten, brukar säga "du föds ensam och dör ensam och däremellan har du bara lite sällskap".

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: