VÄLKOMMEN

måndag 27 maj 2013

Jag som rookie en del av 13,1 miljarder

Kl. 12.55

Lunchvila på heldagskonferens med Nyföretagarcentrum i Nynäshamn utanför Stockholm och jag passar på att blogga.

Under förmiddagen presenterade IUC Sveriges en rapport att vi som arbetar som rådgivare runt om i Sverige har bidragit till att dra in 13.1 miljarder kronor under 2010-2012 och satt 64 807 helårsarbetare (företagare) i arbete.

Av de cirka 20 000 rådgivningar som genomförs varje år startar ungefär hälften företag.
Det är ju helt fantastiskt! Och detta har jag förmånen att få vara en del av, jag som ny rådgivare sedan i år, en rookie kallar jag mig för. Vi som är här idag har fått resa och uppehälle betalt men vi betalar med vår egen tid - känns väl värt investerad tid hittills.

Under lunchen hörde dessutom en företagare av sig till mig på telefon och ville boka in rådgivning nummer två med mig. Jag sa att han fick inte komma tillbaka förrän han gjort "läxan" (affärsplanen). Nu var han redan klar efter bara ett par dagar. Ett härligt förtroende och det känns jättekul!

Nu iväg mot nästa pass och ännu mer mingel. Vi är cirka 150 personer här.

GÖR en bra dag!

Fullspäckat program för två dagar men massor av tid för mingel, och det är bra!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: