VÄLKOMMEN

tisdag 16 april 2013

Margot Wallström på Rapidus-frukost


Kl. 14.30

Jag cyklade iväg till Rapidus-frukost för att lyssna på Margot Wallström strax efter klockan sju med bara en liten smoothie i magen. Hur länge höll jag mig mätt? Det blev ingen smörgås till kaffet på frukostmötet och lunch först klockan 13.00 så jag kan konstatera att en grön smoothie med spenat gör mig mätt länge.

Äkta!
Både jag och Rolf Hedman, som lyckades få plats längst fram igen, sa samstämmigt, Margot en äkta människa.

Ett väl genomfört Rapidus-arrangemang av som vanligt pålästa Jan Wifstrand.
Innan dialogen började plockade Jan fram ett par personer bl a Claes Håkansson från Nordiska Ministerrådet som han tyckte kunde vara bra kontakter för Margot.
Vi fick höra många intressanta berättelser ur hennes liv som jag inte ska försöka mig på att återge men det jag vill nämna är hennes engagemang för mångfaldsfrågor.
Hon kommer att driva ett mångfaldsprojekt för Postkodlotteriet. Efter mötet passade jag snabbt på att lämna över mitt visitkort från Mångkulturella Sverige och hon bad mig ta kontakt med henne igen.

Tack Daniella för att jag fick delta, det var överbokat.

Margot Wallström

Daniella Ibis - Rapidus
Claes Håkansson, Nordiska Ministerrådet, Margot och Jan Wifstrand
Claes Håkansson, Nordiska Ministerrådet, Margot och Jan Wifstrand

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: