VÄLKOMMEN

lördag 16 februari 2013

Från topp till tå och besvikelse

Kl. 9:09

God morgon!

Vi på Cancerkompisar har haft en produktiv vecka. Inget som syns utåt, ännu. Men kära läsare håll ut så lovar jag att det kommer mera, snart snart.

På fredagar går jag oftast på Rotary-lunch i min klubb Malmö Slottstaden. Igår hade vi besök av Tobias Billström, intergrationsminister, och jag som arbetar deltid som projektledare för Nätverket Mångkulturella Sverige gick fram och hälsade från Yacir Persson Chelbat till Tobias och han hälsade glatt tillbaka.  Efter föredraget på Rotary brukar det alltid finnas tid för frågor men det gäller att vara snabb. I Rotary är det alltid viktigt att hålla tiden, prick kl 13.15 ska presidenten slå i klubban och förklara mötet för avslutat. Men jag var snabb och viftade med handen. Jag ställde inte en fråga utan bad om ett råd. Tobias svar blev konstruktivt och tydligt: "erbjud ingångar i arbetslivet, börja med en praktikplats, kan man försörja sig integreras man snabbare i samhället".

Fredagskvällen gick jag tillsammans med Wivan Kristina Sandberg (hon som inpirerar mig till att leva ännu sundare) på min första arrangemang av 2.6 miljonersklubben.
Moderatorn Christina Nilsson var oerhört proffsig men det räckte inte för mig. Jag blev ändå besviken! Det mesta av kvällen gick ut på att vi kvinnor i publiken skulle köpa, köpa och handla skönhet. Allt från smink, laserbehandling till botox. Inslaget av SATS på scen var grymt bra. Men jag saknade dialogen kring varför 1.6 finns till.
Var fanns Alexandra Charles den här kvällen?
Jag menar, ska du genomföra ett arrangemang i Sveriges tredje stad och värva medlemmar och sprida detta så viktiga budskap krävs mer än en liten "doggy-bag" som förresten innehöll massor av reklamblad, visst en vattenflaska, ett läppstift och några prover.

Jag har två rena månader från socker och alkohol och ville därför inte heller ha det alkoholfria söta alternativet. Jag ville ha vatten och det fanns inte. Men proffsiga och trevliga som de är på Scandic Triangeln så ringde servitören efter förstärkning och en vattenkanna kom.

Jag betalade också 150 kr för att delta. Jag hade gärna betalat 500 kr så hade en del kunnat gå till forskning eller nåt. Näh, första och eller sista gången?

Tobias Billström och jag på "topp"...

ps. hur ska jag få mina medmänniskor att ta icke suddiga foton?

...till tå



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: