VÄLKOMMEN

onsdag 2 januari 2013

Vi anhöriga är 6,3 miljoner - sluta stäng ner Sverige under storhelger

Kl. 10:10

Vi anhöriga till cancersjuka är så *många och det är så lite som görs och jag blir så himla besviken.

Under julhelgerna har vi på Cancerkompisar haft fler förfrågningar än någonsin och tack och lov kunnat para samman flera cancerkompisar. Det visar ju på att det görs för lite.
Vi måste sluta att "stänga ner Sverige" över helgerna. Det är under helgerna som det kan kännas extra svårt, jag vet själv.

Och det som behövs är ju så himla enkelt. Jag vill ju bara få någon att prata med. Någon som varit eller är i samma situation. Någon som förstår utan att jag ska behöva förklara. Som anhörig levde jag själv under psykisk press 24/7, jag visste aldrig från timme till timme vad som skulle hända. Att få prata av sig och kunna få "kräka av sig" är så viktigt!

Vi på Cancerkompisar har hjälp för att kunna söka pengar för att bygga en "community".
En community som t ex Familjeliv eller match.com för att du ska kunna söka per automatik efter en cancerkompis. Idag sköter vi det manuellt och vi hinner inte hjälpa alla som vi skulle kunna. Håll tummarna för oss.

*Jag hittade den här tidningsart. i SDS kring rapporten på Anhörigfondens hemsida - Synovate Temos undersökning 
Vi skickade ett brev till Hospice

Vår bloggare Rebecca och cancerkompis också jag

Rebecca och vi på Cancerkompisars jullunch
Du som vill stötta oss? 
Har du Facebook kan du GILLA sidan cancerkompisar.se och kanske dela den.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: