VÄLKOMMEN

onsdag 30 januari 2013

Att vara mamma till mamsen

Kl.11.03
Hemma igen...suck att vara mamma till mamsen. 
Dagens möten ombokade och allt känns lite deppigt just nu.

Morgonen började med att jag, idag igen, låg på telefon 7.30 för att få en akuttid och det fick vi.
Det är inte kul med Alzheimers och jag vet att mamsen kan inte hjälpa detta men hon frågar mig om allt hela hela tiden och om samma saker. Jag har gjort en anteckningsbok med "all" information men hon glömmer att den finns.
Sen berättar hon allt också, hela tiden som att "nu är jag kissinödig, nej nu blöder jag näsblod igen" osv. 
Jag BLIR så ARG mest inombords men idag snäste jag faktiskt till henne och så ångrar jag mig och skäms lite.

Men jag vet ju att jag behövs! Det var tur att jag var med henne för annars hade de skickat henne tillbaka till hennes gamla tandläkare och det vill hon inte gå på grund av anledning och jag håller med henne. Det är inte kul att bli gammal och inte kunna tala för sig själv.

Mamsen på tandvårdshögskolan och jag bakom för att berätta om vad som är problemet

Inga kommentarer: