VÄLKOMMEN

lördag 22 december 2012

Mitt eget brev till mig själv

Kl. 9.45

En perfekt födelsedagspresent från mig själv till mig själv, just idag.

För nästan 1 år sedan skrev jag ett brev till mig själv som om det redan var idag. Jag skrev på kuvertet att det skulle öppnas den 22/12 2012 och sen gömde jag undan brevet.
För att jag inte skulle glömma bort var jag lagt det skrev jag upp i min dagbok var jag lagt det. I en av lådorna i min sekretär i lådan med mina värdehandlingar och längst ner i lådan under mitt pass.

Men det var inga problem för jag kom ihåg det. Igår kväll innan jag gick och la mig tog jag fram brevet och la det på köksbordet.
Jag tittade på det under hela frukosten för att dra ut lite på det men sen slet jag upp kuvertet och började läsa...
och jag vill gärna dela med mig några rader:

Hej!
Ett avgörande år med många vägval och äntligen! Jag vill berätta att jag trivs bra med mitt nya liv. Det är underbart att vara självständig och oberoende, Giraffa lever!
Jag har en förläggare till boken om att vara anhörig (cancer) och sprider mitt budskap varje dag. Snart kommer bok nummer två.
Vilket härligt år jag levt med massor av nya erfarenheter i mitt liv ... och det finns ju ännu mer att hämta. 
2013 here I come!
Hälsningar Ingalill

Ja, herregud! Sedan 1 juli i år driver jag Giraffa. Det känns fortfarande lite overkligt och nervöst hur det ska gå.
Jag har inte ännu gett ut boken men jag och Alexandra har processat fram konceptet Cancerkompisar.se som vi nu arbetar med, vi hjälper andra att få en egen cancerkompis.

Tack till Micke Darmell på Gr8Meetings som gav mig idén att skriva brevet.
Är du nyfiken finns det en del att läsa om hur du gör:

Att skriva ett brev och öppna om 10 år
Att skriva ett brev och öppna om 3 månader
Anders Haglund Lifevision

I kväll innan jag lägger mig ska jag skriva ett nytt brev som ska öppnas 22/12 2013.
En bild från mitt giraffa-bibliotek

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket bra tips, kommer göra något liknande och även skriva mitt brev till min dotter som hon ska få längre fram i livet
God jul och tack för att du delar med dig och ser framemot att fortsätta läsa din blogg 2013