VÄLKOMMEN

onsdag 5 december 2012

Föreläsningar om att ha en cancerkompis

Kl. 19.36

Jag funderar en hel del på de föreläsningar jag kommer att börja med till våren.
Ämnet som jag vill föreläsa kring är cancer med fokus på oss som är anhöriga. Det är inget enkelt samtalsämne men det vill vi på cancerkompisar försöka bidra till att förändra. Vi vet av erfarenhet hur viktigt det är att vi anhöriga får stöd för att orka vara just anhörig. Att prata med någon som är i samma sits, en cancerkompis, kan vara ett sätt.

Jag kommer att jobba med ett par olika upplägg under december och vill testa några av koncepten i början av januari.
Söker nu en testgrupp att föreläsa för och om du läser detta och är intresserad så är du varmt välkommen att kontakta mig via mail till inga-lill.lellky@cancerkompisar.se


- Nu ska jag sträcka på halsen och se om jag kan hitta nya vinklingar -

Bilden är tagen på Cindras dagis när jag och mamma Pauline hämtade henne en dag


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: