VÄLKOMMEN

fredag 30 november 2012

Kan cancerkompisar bli en social innovation?

kl. 17.15

På Rotarylunchen idag var Hanna Sigsjö från Malmö Högskola inbjuden för att prata om Mötesplats social innovation och vad en samhällsentreprenör är.

Min enkla sammanfattning blev så här; att en samhällsentreprenör är en företagare som bidrar till samhället och gör det genom sitt företag eller startar ett företag och gör det tillsammans med flera aktörer i samhället.

Gissa om jag fick många idéer till vårt projekt cancerkompisar. Efter föredraget lämnade jag mitt visitkort, cancerkompisar.se, till Hanna. Jag lärde känna Hanna när jag jobbade på Näringsliv Skåne och har sedan dess sökt efter ett samarbete med henne, så nu får vi se vad som händer.

Jag och Marika Kajo, min gäst, på Rotarylunch idag.
Marika driver företaget Kajovision
Jag har anlitat henne i businessen, hon är både proffsig och kunnig.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: