VÄLKOMMEN

fredag 2 november 2012

Jag är imponerad av Edit 74 år

Fredag 8:30

Jag är grymt imponerad av Edit 74 år som jag träffade i morse i omklädningsrummet på itrim här i Malmö.
Vi började prata och jag fick veta att hon aldrig tränat tidigare utan alltid bara promenerat men gick upp några kilo varje år.
Men så bestämde hon sig att en gång för alla ta i tu med sin övervikt. Hennes mål var gå ner 25 kilo, hon har 5 kvar nu, och då anmälde hon sig till itrim. Hon tränar tre dagar i veckan och lever efter deras viktminskningsprogram. Herregud tänkte jag och frågade henne hur kan man klara av det, att bara äta pulver osv fyra gånger om dagen sju dagar i veckan.
"Mycket enkelt kära du jag har tömt kylen och frysen och har inget hemma, det är helt tomt" sa hon.
Jag kunde inte låta bli att skratta samtidigt som jag berömde henne men
OMG vilken kvinna, det är ju aldrig för sent att ta tag i saker.

Inspirerad av Edit köpte jag de här vikterna att sätta runt handlederna. Nu jäklar ska jag träna bort mitt gäddhäng!
Det kan ju inte vara så svårt, det är väl bara att jag bestämmer mig och hittar en bra strategi. Hmmm...

Powergloves - 1 kg styck



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: