VÄLKOMMEN

torsdag 1 november 2012

Ett möte med en annorlunda entreprenör

Torsdag kl 13:15

Vilken annorlunda möte jag nyss haft.
Det hela började med ett telefonsamtal från en i mitt nätverk, Anna Kober, som är mentor genom ALMI till Emmie Thorstensson en företagare med en annorlunda och innovativ affärside.
Läs om henne här: emmiethorstenson

Emmie, som har examen i fotografi vid University for the Creative Arts i England, kontaktade mig för att intervjua mig och ta bilder, i svart vitt precis som man gjorde förr i tiden. Hon gör en serie på kvinnor 50+ som ett projekt för att marknadsföra sitt koncept.
En av frågorna hon ställde var "vilka fem händelser i ditt liv har påverkat dig mest". Frågorna fick jag via mail i förväg så jag hann fundera en del vilket gjorde att det satte igång en del processer i huvudet.
Nyttigt!
Några av de fem händelser som påverkat mig mest är när mina barn föddes, min skilsmässa, min pappa som tog livet av sig och Björns död. Skälet att hon frågar och vill samtala kring detta är att hon vill "fotografera/måla av mig" och hitta min personlighet.
Efter 3 timmar är vi nu klara. Jag ger mig inte in på att förklara henne metod mer utan läs själv här arbetsmetod.

Jag är både överraskad och omtumlad efter mötet och jag kommer att hjälpa till att marknadsföra denna helt unika affärside. I slutet av november kommer jag och andra kvinnor att synas på hennes hemsida. Pirrigt men kul. Tack Anna Kober för att jag fick den här möjligheten.



Emmie Thorstenson hemma hos mig

Två kameror, en Hasselblad, en massa grejer

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Alexandra sa...

Så häftigt, ska bli spännande att se sen...