VÄLKOMMEN

söndag 30 september 2012

Ett projekt som blir en verksamhet


Äntligen och pust säger jag - nu kan jag sticka upp huvudet ovanför halsen igen.

Vi genomförde en lyckad invigning av Öresundrådgivningen för företag i fredags.
Många och långa månaders lobbying med ibland två steg fram och tre, ja tre, tillbaka så är vi nu äntligen i mål. Med fokus på samverkan kan man komma hur långt som helst.

På tisdag blir det skarpt läge på Öresunddirekt på Stortorget 3 här i Malmö.
Då ska vi ta emot våra första företagskunder för rådgivning. Det ska bli spännande att få se hur parterna kommer att kunna ge både information och rådgivning till företag som vill göra business över Sundet. Jag är full av tillförsikt för den här gruppen har en grym samlad kompetens. De har flerårig erfarenhet av näringslivet, några är själv egna företagare. Här finns svenskar som pratar danska, norska som arbetar i både Sverige, Danmark och Norge. Dansk som pratar svenska och så vidare. De har egen erfarenhet av att röra sig över Sundet.

Jag kommer att stå bakom kulisserna, sticka upp huvudet och njuta.

Til lykke!


Jag hälsar landshövdingen Margareta Pålsson upp som förste talare, på tur står Öresundkomiteens ordförande Pia Kinhult, Köpenhamnserhverv Service chef Martin Bredgaard Sörensen följt av Pehr Anderson Näringslivsdirektör i Malmö stad ... på nästa bild ser du...
Anne Abraham Marbrandt, vd Nyföretagarcentrum Öresund


Blommor och gratulationer

128 ambassadörer på plats

Personer som arbetar för integration i Öresundsregionen


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: