VÄLKOMMEN

söndag 7 november 2010

Vart tog "en kopp kaffe vägen"?

min härliga balkong med utsikt över "upper Mö:s Manhattan"

Hela min umgängeskultur handlar om att både äta och dricka gott och göra det hela tiden. Hur gjorde jag innan? Ja nu är hemmaliv utbytt mot uteliv.
Men jag minns att det kunde det räcka med en fika på kondis med kanske en påfyllning om det ingick i priset.

Nu säger vi "ska vi ses och ta ett glas vin efter jobbet". Ett (1) glas blir det ju aldrig och aldrig ingår det påfyllning i priset heller.

Efter två glas blir jag sugen på lite att äta och då kommer nötterna fram. Så blir hungrig så nu ska jag äta en bit, bara nåt lätt så klart, och då måste jag ha nåt att dricka till. Några timmar senare på en annan bar så tittar jag på klockan, herregud. Nej hemåt och jag måste gå förbi Orvars korvar kanske jag känner nån och vem står där? En stor grillad blir det med sällskap, mums.
En "dyr" vecka med minst +1 kilo. Jag har hört någonstans att alkohol ökar aptiten?
Ja vad ska jag säga - det är inte lätt att leva singelliv på "Mö:s Manhattan".

Så god morgon och äntligen en kopp kaffe.
Jo, förresten, kväll tänkte jag att vi kan på bio en sen går vi väl ut och tar en kopp kaffe?
Eller ett glas vin?
Eller ska jag tillbringa kvällen på min balkong - näh, det är för kallt! Ett glas vin värmer ju alltid, bio blir det.

Inga kommentarer: