VÄLKOMMEN

lördag 1 maj 2010

Tänk rätt och bli...


Just nu läser jag "Tänk rätt och bli framgångsrik" av Napoleon Hill som gavs ut 1:a gången 1981

"Jag är vad mina tankar gör mig till".

Tänker jag positivt lyckas jag. Tänker jag negativt så förstör jag alla möjligheter att lyckas. Gäller både privat och i yrkeslivet.

I den här boken finns det 12 konkreta steg till framgång. Napoleon Hill har vigt sitt liv åt att hjälpa andra att lyckas.

Allt börjat i det undermedvetna. Det undermedvetna är som en trädgård där jag sår frön som ska växa till mångfald och den vill jag inte förstöra genom att "så in andra frön". Hittar jag ogräs så ser jag snabbt till att rensa bort det. "Ogräset" är mina negativa tankar och en och annan person kanske...

Nu ska jag önska mig det jag vill och tro på att det blir så.

Nu är det min tur!

Carpe diem!

Inga kommentarer: