VÄLKOMMEN

söndag 31 januari 2010

från kokbok till laptop


en kväll i januari 2010 hemma hos Alexandra, ja Alexander var med också, middan var en fördelsedagspresent från dem båda.



Att

laga mat efter recept.

När jag flyttade senast noterade jag att jag hade samlat på mig en mängd, ja ungefär 1 meter, kokböcker över åren och jag minns att jag övervägde om jag skulle våga slänga några.

I veckan var jag hemma på middag hos Alexandra och fick pröva på en underbart god fiskrätt med koriander som jag inte kan stava till, cerv..... något, med sötpotatis till.

2010-02-01 Nu vet jag vad den heter, ceviche från Peru.

Till saken.
På köksbordet står hennes laptop öppen med receptet på första sidan.

Ja, vad ska jag säga. Det kommer att bli 1 meter mer plats i mitt lilla kök. Laptopen tar ju inte så stor plats.

Carpe Diem!

1 kommentar:

Marre sa...

haha.. ja det är tur vi har "moderna" barn som kan lära oss hur det funkar..;)