VÄLKOMMEN

tisdag 10 november 2009

"Backspegel och kikare" - hjälpmedel?


min bröllopspresent från Björn nov 2000 - då hade vi varit gifta 1 månad, kolla in den lilla söta blomman inköpt på L Torg, den köpte han en dag på väg från jobbet - han fanns på SBAB, jag fick den inslagen i en söt liten ask.


ATT
se framåt - fånga dagen och allt annat jag brukar säga är för mig nödvändigt för att orka leva - att finnas till.

Men trots min dagliga ansträngning blir jag då och då påmind om det som varit och om att min historia påverkar min framtid.

Dessutom har jag kommit på mig själv med att jag lite oftare tillåter mig att bli påmind. Jag tittar i backspegeln lite mer nu än jag gjorde innan - innan när?
Jag vet inte.

Vad beror det på? Åldern - erfarenheten?

Men plötsligt blir jag påmind om allt möjligt. Jag har en liten present, ja egentligen en bröllopspresent, som står i mitt badrumsskåp, och den triggar igång en massa minnen - och de minnena vill jag absolut inte tappa bort.

Så i morse tänkte jag att min "backspegel" och min "kikare" kan få dela på utrymmet.

Det är underbart att leva - Carpe Diem!

Inga kommentarer: