VÄLKOMMEN

lördag 5 september 2009

SEX - Björns och mitt bröllop


hemma hos oss på Limhamn den 28 oktober 2000 (bilden är lite suddig då jag fotograferat ur mitt album)
Att
leva här och nu och följa sina drömmar. Björn bestämde sig direkt när han fått sin "dom" vad han ville hinna med, det var den 25 september, jag minns det som det var nyss.

"Nu ska vi gifta oss" sa han, ja han friade till mig på det sättet på UMAS i sjukhussängen. Vi konsulterade vår kontaktperson, underbara Mari, som sa, "vänta inte utan gör det nu när du Björn mår hyfsat". Det var bråttom nu! Den 28 oktober bestämdes det till.

Som vi alltid gjort i vår relation så delade vi upp uppgifterna.

Jag ringde och bjöd in nära och kära, skaffade äktenskapsvaddetnuheter, fixade ringar, beställde brudbukett och mat. Jag köpte en klänning som Björn valde ut och Björn, ekonomisk som vanligt, köpte bara en skjorta, "jag kommer ju inte att hinna med att använda den så många gånger i alla fall" sa han.

Björn fixade präst. Vilken tur att vi hade Rune så nära, vår granne, som Björn haft många och långa samtal med över ett glas whiskey eller två. Vi ville gifta oss hemma.

Sen lovade Björn att ge mig bröllopspresenter varje månad för vi skulle ju aldrig hinna uppleva den 1-åriga bröllopsdagen, ja och så fixade han en brölloppsresa så klart. Och det är en helt annan story - den kommer.

Det blev en helt underbar dag tack vare våra underbara barn övrig familj och de nära vänner som var med.

Carpe Diem!

Inga kommentarer: